Doorgaan naar inhoud

Retourneren

Retourneren

Voldoen de producten niet aan uw verwachtingen? Terugsturen kan!

Houd met de volgende punten rekening voor het retourneren van jouw bestelling:

  • Product(en) is in originele en goede staat
  • Product(en) is niet beschadigd
  • In hoeverre het mogelijk is, retourneren in dezelfde verpakking
  • Kosteloos retourneren is mogelijk vanaf een orderbedrag van 50 euro
  • Maximaal 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling recht op retourneren  
  • Na ontvangst van de retourzending betalen wij binnen 14 dagen de gemaakte kosten en het bedrag van de bestelling terug

Goed om te weten: Je hoeft niets te betalen voor jouw retourzending. Dat is onze service. 

 

Vraag hier jouw retourlabel aan via:

Whatsapp

Mail

Telefoon

 

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

De ondernemer KS Medical Group vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.



4. Betaalmethoden

U dient informatie te geven over de door u aangeboden betaalmethoden. Naast het vermelden van de betaalmogelijkheden dient u ook de mogelijkheid aan te bieden om achteraf te betalen. De aanbieder mag in de algemene voorwaarden bij de verkoop van producten aan consumenten nooit een vooruitbetaling van meer dan 50 procent bedingen. U moet altijd minstens één betaalmogelijkheid aanbieden waarmee men achteraf kan betalen (of deels achteraf kan betalen). Er zijn partijen die tegen een betaald percentage van het aankoopbedrag de vordering volledig overnemen zodat u geen risico loopt en achter uw geld aan hoeft dit betreft de opties 1,2 en 3.

Opties zijn: 
1. Afterpay
2. Klarna
3. Billink
4. Onder rembours verzending
5. 50% achteraf betalen middels een overboeking
6. Creditcard mits het bedrag pas wordt afgeschreven als de bestelling is verzonden en afgeleverd 
7. Achteraf betaling op factuur of via acceptgiro zijn ook een optie maar bovenstaande opties bieden u meer zekerheid.

Veel consumenten zullen geen enkel probleem hebben met 100 procent vooruitbetaling, maar die keuze moet de consument zelf kunnen maken. 
De regeling staat niet alleen in onze algemene voorwaarden maar ook in de Nederlandse wet. Dat het in de wet staat, betekent dat ook niet-leden zich aan deze wetgeving moeten houden. Het niet naleven van deze wettelijke verplichting valt onder het toezichtbereik van de Consumentenautoriteit. 

Wij raden vaak de onder rembours verzending aan. U mag namelijk de kosten doorberekenen aan de klant. De klant zal dan €15,00 of meer moeten betalen als zij hun pakket op deze manier geleverd willen hebben. 


5. Verzendkosten & levertijd

U dient informatie te geven over de verzendkosten en de levertijd. Dit kunt u doen onder de noemer veelgestelde vragen (FAQ), de klantenservice of in de footer onder een kopje ‘verzendkosten & levertijd’. Het is onvoldoende als u deze informatie alleen in uw algemene voorwaarden weergeeft.


6.  Prijzen inclusief BTW

Bij transacties met consumenten is de BTW gewoon onderdeel van de prijs. Dit betekent dat u alle bedragen inclusief BTW moet weergeven.
Deze regel is te vinden in artikel 38 van de Wet op de Omzetbelasting 1968. 
Specifiek voor internettransacties wordt dat nog eens onderstreept in artikel 7:46c BW: tijdig voordat de koop op afstand wordt gesloten, moeten aan de wederpartij met alle aan de gebruikte techniek voor communicatie op afstand aangepaste middelen en op duidelijke en begrijpelijke wijze, de volgende gegevens worden verstrekt, … de prijs, met inbegrip van alle belastingen, van de zaak; Het is dus niet toegestaan om een consument een prijs exclusief BTW te melden, ook niet als u erbij zet dat de prijs exclusief BTW is.


7. Klachten 
U dient een klachtenpagina te maken. U mag de koper informeren over op welke manier een klacht kan worden ingediend en hoe u hiermee omgaat. Het advies is om een 'klachtenafhandeling' op te nemen binnen bijvoorbeeld de klantenservice pagina's. Maak bijvoorbeeld duidelijk of een koper een ontvangstbevestiging van zijn klacht krijgt en geef informatie over de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk. 

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar:

info@ksmg.nl

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.